• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Lån eller samlingslån på 600 000 kr

Neoz

Viktig medlem
Poäng: 17
Blev medlem
30 November 2020
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
0
Poäng
17
Hej, behöver hjälp och råd från er bästa och snälla medlemar. Jag har ett lån på totallt 600 k. 350 k remember, 150 k kredit Avida och 100 k Santander, och två kredit kort på totalt 60k, billån 40k och 30k från easycredit.

Just nu hamnade jag i en stor kris. Jag tjänar ungefär mellan 14-17,5k per månad men allt försvinner med att betala på de lån och kredit kort osv så har jag knappt kvar 1000-2000 per månad och det räcker inte. men bra att bor hos familijen. kollade på min Uc så har jag riskgrupp 9,7% och har 6st ff men 3st försvinner i januari. Taxerad inkomst 200200kr. så jag vet inte att om jag ansöker ett lån på 600k är det möjligt att jag kommer få de ??

Jag vill helst att det ska minskas med kostanden på de lån som jag har så kan jag överleva på resten av det som jag tjänar. Så behöver eran hjälp och råd att vad och hur ska jag göra? jag fattar ingenting och mina dagar går på att tänka och hur ska jag minska kostanden eller betala tillbaka alla lån??
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Neoz

Viktig medlem
Poäng: 17
Blev medlem
30 November 2020
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
0
Poäng
17
jag fick inte lånet men jag menar att kan jag få 600 k för att samla mina lån och minska månads kostnader
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Du har skulder som 3 ggr överstiger din årsinkomst. Tyvärr men det är tvärkört. Ytterst få lånar ens ut så stora summor. Funderat på att släppa alla skulder?
 

Neoz

Viktig medlem
Poäng: 17
Blev medlem
30 November 2020
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
0
Poäng
17
Men hur ska jag göra finns det någon lösning?? Allt jag tjänar betalar i räntor så har kvar ungefär 1000-2000kr per månad.
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Men hur ska jag göra finns det någon lösning?? Allt jag tjänar betalar i räntor så har kvar ungefär 1000-2000kr per månad.
Alltså, du bor hemma och din lön räcker precis till dina månatliga fakturor, du får t o m över 2000kr. Du har ett PERFEKT läge att köra snöbollsmetoden genom att skaffa ett extrajobb och betala in allt som är över efter dina månadsfakturor på det minsta lånet. Du behöver inget gigantiskt megastort lån som kommer bli 1000x ggr svårare att betala av. Nej, det du behöver är gammal hederlig motivation och glöd och ett extrajobb.
 

Neoz

Viktig medlem
Poäng: 17
Blev medlem
30 November 2020
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
0
Poäng
17
Men någon gång jag ska flytta hemifrån , vad ska jag göra sen, kan inte levena på 1-2k måste betala hyra , mat osv. Jag vill ha mitt liv tillbaka tänkte om jag kan samla lån då kanske betalat jag runt 5k per månad sen har jag kvar runt 8-10k att leva på. Är det ens möjligt att jag kan få samla mina lön ?? Som sagt i januari försvinner 3ff och just nu ligger på 9,7% riskgrupp då minskas i januari också, så vad tycker du ?
 

brokoly

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
16 Juni 2017
Meddelanden
614
Mottagna reaktioner
215
Poäng
417
Men någon gång jag ska flytta hemifrån , vad ska jag göra sen, kan inte levena på 1-2k måste betala hyra , mat osv. Jag vill ha mitt liv tillbaka tänkte om jag kan samla lån då kanske betalat jag runt 5k per månad sen har jag kvar runt 8-10k att leva på. Är det ens möjligt att jag kan få samla mina lön ?? Som sagt i januari försvinner 3ff och just nu ligger på 9,7% riskgrupp då minskas i januari också, så vad tycker du ?
Som någon redan sagt tidigare så är du skuldsatt med 3x din inkomst, och även ifall du inte var det så är ett lån på 600k väldigt svårt att få. Tror faktiskt att jag allvarligt aldrig hört någon få det. Så då måste du inse, att om du vill bli skuldfri och kunna flytta hemifrån och faktiskt kunna leva ett drägligt liv då skaffar du dig ett till jobb, pumpar allt på skulderna samtidigt som du lever som en fattig student i 2 år. För flyttar du ut nu så kan du ju inte ens betala hyra? Får du inget lån vad gör du då? Sätt ner foten och ta tag i det
 

Neoz

Viktig medlem
Poäng: 17
Blev medlem
30 November 2020
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
0
Poäng
17
För första jag uppskattar att ni skriver , tacksam för det! Men ett annat alternativ som jag tänkte att låna typ 200-300k om jag kan få sen jag betalar allt som jag tjänar då har jag kvar de 200 eller 300k? Eller något sånt , men har en fråga nu om jag ansöker i januari hur mycket tror du kan jag få låna men lite bättre betyg? Kan jag bli biviljad ens?
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Du vill låna 200-300K och istället lägga hela din lön på dina lån? Hur tänker du nu egentligen? Som ovan nämnt, det finns ingen enkel väg ut. Du har två val, att kämpa vidare och ta ett extra jobb eller att släppa alla skulder. Vad du än gör, dra inte på dig mer lån och krediter.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp